Alles wat je moet weten over onze onderhoudscontracten
Bij de Saman Groep zorgen we graag goed voor jouw installatie. Een passend onderhoudscontract helpt hierbij. Hieronder beantwoorden we de meest gestelde vragen over het afsluiten, opzeggen en de voorwaarden van onze onderhoudscontracten.
Onderhoud aan jouw installatie: wat nemen we wel en niet in onderhoud?
We nemen niet iedere installatie in onderhoud. Om de kwaliteit en veiligheid te waarborgen, onderhouden we alleen installaties waarvoor we voldoende kennis en ervaring in huis hebben. In de contractvoorwaarden kun je per installatie bekijken welke merken wij wél in onderhoud nemen.
Een onderhoudscontract afsluiten: zo geregeld
Je kunt eenvoudig zelf een onderhoudscontract afsluiten via onze website. Kies het contract dat bij jouw installatie past en rond het online af. Zodra wij jouw aanvraag hebben ontvangen, profiteer je direct van de voordelen van het contract. Zelfs als onze verwerking nog niet is afgerond en je hebt een storing, helpen we je natuurlijk volgens de voorwaarden van het gekozen contract.
Na het afsluiten van het contract plannen wij binnen drie tot zes maanden de eerste onderhoudsbeurt in.
Lukt het niet om online een contract af te sluiten of wil je liever persoonlijk contact? Geen probleem! Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder en kunnen je een persoonlijke offerte toesturen.
Welk contract past bij jou?
Op onze website vind je per installatie welk onderhoudscontract je kunt afsluiten. Kom je er niet helemaal uit? Of heb je liever telefonisch advies? Neem dan gerust contact met ons op. Wij denken graag met je mee en helpen je bij het maken van de juiste keuze.
Let op: ieder contract heeft een minimale looptijd. In de meeste gevallen is dat 24 maanden. De exacte looptijd en voorwaarden vind je terug in de contractvoorwaarden.
Contract opzeggen? Dat kan eenvoudig
Wil je jouw onderhoudscontract opzeggen? Dat vinden we jammer, maar uiteraard kun je het contract op elk moment (na de minimale looptijd) opzeggen. Een contract opzeggen kan via ons opzegformulier.
En als je al hebt betaald?
-
Onderhoud is al uitgevoerd: Heb je vooraf voor een heel jaar betaald en is het onderhoud al uitgevoerd? Dan kijken we naar het resterende bedrag en crediteren we de maanden waarin je geen gebruik meer maakt van het contract.
-
Nog geen onderhoud gehad: Heb je het contract opgezegd voordat het onderhoud plaatsvond? Dan ontvang je een deel van het betaalde bedrag terug. Ook hierbij worden de niet-gebruikte maanden gecrediteerd.
Heb je vragen over jouw contract, de voorwaarden of wil je hulp bij het kiezen van een passend onderhoudscontract? Neem dan gerust contact met ons op. We staan voor je klaar!