Ik heb schade of lekkage

  • Bijgewerkt

Schade of lekkage? Dit moet je doen

Heb je schade of lekkage in huis, en denk je dat dit (misschien) te maken heeft met een bezoek van ons? Dat is natuurlijk ontzettend vervelend. Gelukkig staan we klaar om je te helpen. 

Meld de schade ook altijd bij je eigen verzekeraar

Heb je een inboedel- of opstalverzekering? Dan is het meestal voordeliger om de schade daar te melden. Waarom? Je eigen verzekeraar vergoedt vaak op basis van nieuwwaarde of herstelwaarde, terwijl wij als installateur alleen de dagwaarde mogen vergoeden bij aansprakelijkheid. Ook gaat de afhandeling vaak sneller via jouw eigen verzekering. Is Saman inderdaad aansprakelijk? Dan kan jouw verzekeraar de kosten bij ons verhalen.

Geen verzekering of weigering van je verzekeraar?

Heb je geen verzekering of krijg je niets vergoed? Dan kun je de schade alsnog bij ons melden via het schadeformulier. Als wij aansprakelijk zijn, vergoeden we de schade op basis van de dagwaarde.

Word je door je verzekeraar terugverwezen naar ons?
Vraag dan om een dekkingsstandpunt én om de gegevens van een contactpersoon. Die gegevens kun je aan ons doorgeven, zodat wij onze verzekeraar kunnen inschakelen om het verder met jouw verzekeraar op te pakken.

Is er schade ontstaan tijdens of na een bezoek van één van onze monteurs? Laat het ons dan zo snel mogelijk weten. Om dit netjes en vlot af te handelen, vragen we je om ons schadeformulier in te vullen en hierbij duidelijke foto’s en de juiste documenten mee te sturen.

Lekkage

Heb je na ons bezoek te maken met een lekkage? Wat vervelend! Als de lekkage door ons is veroorzaakt, bijvoorbeeld door een fout tijdens de installatie – lossen wij dit uiteraard kosteloos voor je op.

  • Is de monteur nog op locatie? Dan proberen we het direct te verhelpen.

  • Ontdek je het pas later? Geen probleem, dan komen we bij je terug onder garantie. Je ontvangt hier géén factuur van.

Schade of lekkage, maar niet door Saman Groep veroorzaakt

Heb je schade of lekkage, maar is dit niet ontstaan na ons bezoek? Ook dan kun je bij ons terecht. Denk aan problemen aan je installatie, leidingwerk, dak, of bij een stroom- of gasstoring.

Neem contact met ons op via het schadeformulier. Zo kunnen we vooraf inschatten of dit binnen onze expertise valt en wat er nodig is om het probleem op te lossen.

Deze werkzaamheden doen we op basis van regie, wat betekent dat je na afloop een factuur ontvangt voor de gemaakte kosten (arbeid en materiaal). We adviseren je ook altijd om contact op te nemen met je verzekeraar om te kijken of deze kosten (gedeeltelijk) worden vergoed.

Schade door weersomstandigheden

Storm, hagel of zware regenval kan ook schade veroorzaken – zeker als jouw installatie (deels) buiten ligt. Gelukkig valt dit vaak onder je opstalverzekering. Neem in dit geval contact op met je verzekeraar. Als je van hen toestemming krijgt om de schade te laten herstellen, helpen wij je natuurlijk graag verder. Ook hierbij vragen wij je om ons schadeformulier in te vullen.