Ik kom niet meer in de SolisHome app

  • Bijgewerkt

Krijg je in de Solis app de melding ‘Server Return Bad Gateway’? In deze handleiding vertellen we je hoe je weer toegang krijgt tot de Solis app.

Na de aankondiging van enkele maanden geleden is de SolisHome server nu definitief uit de lucht gehaald door Solarman. Ook de migratieservice is helaas gestopt. Hierdoor kun je de migratie naar Soliscloud niet meer uitvoeren en is jouw oude account verwijderd. 

Optie 1:
Controleer of jouw account is omgezet naar Solis Cloud. Het is mogelijk dat jouw account alsnog is overgezet zoals we hierboven benoemden. Ga naar www.soliscloud.com of download Solis Cloud in de Play Store of Apple Store. 

Open de app en probeer in te loggen met jouw e-mail en wachtwoord.  Mocht dit niet werken ga dan naar wachtwoord vergeten. Mocht je binnen 5 minuten geen e-mail krijgen, ga dan door naar optie 2.

Optie 2:
Maak een nieuw account aan in de Solis Cloud. Om jouw Solis omvormer weer te kunnen zien, voer je de volgende stappen uit:

Stap 1:
Ga naar www.soliscloud.com of download Solis Cloud in de Play Store of Apple Store.

Stap 2:
Via de knop ‘registeren’ rechtsboven maak je een nieuw account aan. Vul jouw emailadres in en druk op de oranje knop naast Verification Code. Dan opent er een puzzel. Met het pijltje schuif je het puzzelstukje op zijn plaats en op dat moment wordt er naar het opgegeven e-mailadres een code verzonden.

Stap 3:
Deze e-mail is mogelijk in de spam terecht gekomen. Die code vul je binnen 2 minuten in en dan kun je weer verder.

Stap 4:
Na het registreren maak je een installatie aan en in die installatie vul je het serienummer van jouw datalogger in. Het serienummer zit op de datalogger geplakt en begint met SN gevolgd door cijfers . Het kan zijn dat je niet meteen gegevens doorkrijgt in Soliscloud. Controleer dan of jouw datalogger nog wel online is.

In volgende video wordt alles nogmaals uitgelegd: 

 

Optie 3:
Controleer of je kunt inloggen via de Solarman app. Je kunt proberen in te loggen op het Solarman portaal via: https://home.solarmanpv.com/ of met de Solarman Smart app. Je kunt de Solarman smart app vinden in de Play store of Apple store.

Na downloaden van de App kun je inloggen met jouw e-mail adres en wachtwoord 123456. Mocht dit wachtwoord niet geaccepteerd worden dan kun je jouw oude wachtwoord proberen. Mocht dit ook niet werken dan kun je middels wachtwoord vergeten een nieuw wachtwoord aanvragen. Na het inloggen is de opbrengst en geschiedenis direct zichtbaar.

Let op; dit is nu gratis, maar wordt vanaf juni 2024 een betaalde versie.