Ik heb schade aan mijn woning na een bezoek van jullie

  • Bijgewerkt

Wat vervelend dat er schade is ontstaan tijdens of na ons bezoek. Om de schade zo snel mogelijk en correct af te handelen, verzoeken wij je vriendelijk om de onderstaande instructies te volgen en het schadeformulier volledig in te vullen. Vergeet niet om alle benodigde documenten en foto’s bij te voegen.

Meld de schade altijd bij jouw eigen verzekeraar én bij Saman

Heb je een inboedel- of opstalverzekering? Meld de schade dan zo snel mogelijk bij je eigen verzekeraar. Dat is vaak voordeliger. Waarom? In veel gevallen vergoedt jouw verzekeraar de schade op basis van nieuwwaarde, herstelwaarde of herbouwwaarde. Dit in tegenstelling tot de dagwaarde bij aansprakelijkheid. Daarnaast vindt de uitbetaling meestal sneller plaats, omdat er bij een inboedel- of opstalverzekering geen onderzoek naar aansprakelijkheid nodig is. Als Saman aansprakelijk is, wordt de schade uiteindelijk via jouw verzekeraar op ons verhaald. Meld daarnaast de schade altijd direct bij Saman. Dit kan eenvoudig door ons schadeformulier in te vullen.

Heb je geen inboedel- of opstalverzekering, of weigert jouw verzekeraar de schade te vergoeden? Meld de schade dan direct bij Saman. Bij aansprakelijkheid van Saman vergoeden wij de schade op basis van de dagwaarde.

Wat als jouw verzekeraar je weer naar Saman verwijst?

Als jouw verzekeraar je terugverwijst naar Saman, kun je vragen om een dekkingsstandpunt van jouw verzekeraar. Vraag daarnaast om een contactpersoon en geef deze gegevens door aan ons. Wij schakelen dan onze verzekeraar in, die contact opneemt met jouw verzekeraar voor verdere afhandeling.